Clinical formation of nursing professionals in the face of a health emergency in Mexico
Main Article Content
Abstract
La pandemia de COVID-19 que llegó al mundo a inicios del año 2020 ha frenado abruptamente la formación clínica de los estudiantes de enfermería y enfermería y obstetricia en nuestro país, así como en el mundo entero. Dicha interrupción tendrá, seguramente, implicaciones a mediano y largo plazo en la fuerza de trabajo de enfermería en el sistema de salud y en la respuesta sanitaria ante futuras pandemias.
La pregunta es, entonces, ¿cómo le hacemos para fortalecer la educación clínica del estudiantado de enfermería en esta época de reconversión educativa y de salud frente a una crisis económica sin precedentes? ¿Cuáles deben ser las competencias de los egresados ante esta difícil situación en el escenario educativo y de salud?
Article Details
Dimensions citation
MÉTRICAS
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Enfermería Universitaria by Universidad Nacional Autónoma de México it is distributed under the License Creative Commons Attribution - NonCommercial - NoDerivatives 4.0 International
Accepted and published articles become open-access under the terms of the Creative Commons CC BY-NC-ND 4.0 license, which authorizes the reproduction and sharing without commercial purposes, provided the corresponding acknowledgments to their authors. Authors are allowed to manage a self-archive copy of the article’s published version so that they can open-access it in their personal or institutional web pages, and/or any other broad-diffusion space.